Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Pragniesz poznać więcej informacji o audycie sklepu? Wejdź na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem licznych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analizę możliwości przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak prędkość wczytywania się strony, kod strony, strukturę nagłówków, metadane i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Poza samym zestawieniem błędów i nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się też sugestie odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, dostępności, a także prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by wskazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – dużo problemów zdoła zauważyć tylko człowiek

W sieci jest mnóstwo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których szybko i bez opłat przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Zalety takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Wady? Długo by wyliczać. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już odnajdą jakieś uchybienia na stronie, to na ogół nie wszystkie. Sporo pomyłek (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie w trakcie analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się na ogół od kilkunastu dni do ok 30 dni. Czas na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, iż go przeprowadzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie kluczowe błędy kryjące się na stronie. Jeśli strona została uruchomiona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na gotowym szablonie, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Gdy strona powoli się ładuje i ma zasadniczo zerową widoczność na istotne dla klienta słowa kluczowe, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.

SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony uważnie

Dokładnie wykonany audyt SEO może wykryć szereg wad witryny, w szczególności:

  • brak czy też nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics),
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer i na urządzenia mobilne

.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]