Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów

Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Wszystkie te symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.