Kiedy Google nakłada filtry ręczne i filtry algorytmiczne?

Co to są filtry Google?

Filtry i bany Google to kary nakładane na twórców stron, którzy łamią zasady sporządzone przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania strony przestrzegasz wszystkich wytycznych, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.

Filtr Google i co dalej?

Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią zalecenia Google mogą zostać nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są zazwyczaj na miesiąc, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi pozycje osiągane do tej pory.