PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

Aktualna oferta PBN znajduje się tu.

By konsument wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale też postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej nowe fachowe i pomocne dla potencjalnego klienta artykuły. Lecz nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN i ich zalety oraz słabe punkty

PBNy są prywatne, gdyż są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj wykorzystywane jako część wieloaspektowej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaznaczyć, bo najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a następnie należy przeznaczać niemało czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail lub telefon oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil w ogólnodostępnym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym podano firmowe dane teleadresowe.

Kolejny efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem natrafianie na linki do niego na różnych witrynach zewnętrznych postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, przydatne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z inwestycjami, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym czy zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO