Poradnik Google o tym, jak wybrać agencję SEO

Na https://www.youtube.com/watch?v=rlw0BTQOFow odnajdziesz odpowiedź na pytanie jak rozpoznać dobrą agencję SEO.

Jeśli masz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, zapewne po czasie myślisz nad tym, jakie działania podjąć, by była ona widoczna wysoko w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest wszak, że w XXI w. widoczność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc zatrudnić dobrą agencję SEO? Należy posłuchać wskazówek ekspertów, a najlepiej samego Google.

Jak wybrać solidną firmę SEO? Google nakręciło o tym film

Nie da się ukryć, że cała branża SEO, innymi słowy działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, powstała i nieprzerwanie rozkwita w zasadzie tylko za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo pojawienia się licznych alternatyw, jak np. DuckDuckGo, Baidu lub Yahoo, nadal liczą się pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto potrzebuje pozyskać widoczność w sieci, musi powalczyć o swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku branż, gdzie występuje mocna konkurencja, przeważnie jest to niełatwe bez wsparcia speców z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których idea optymalizacji stron jest czymś zupełnie nowym, i zamieściło krótki instruktaż, jak znaleźć rzetelną agencję SEO.

Główne cechy solidnej firmy SEO

Maile Ohye, pracownica, Google z przeszło 10-letnim stażem, w prosty sposób objaśnia, jak poznać rzetelną agencję SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech m.in.:

  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce na pojedyncze frazy,
  • zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego i praca nad poprawą jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych działań, m.in. poprzez permanentny dostęp do statystyk strony oraz cykliczne raportowanie,
  • zdolność oceny czasu i budżetu koniecznego do zakończenia planowanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od poznania, jak działa biznes klienta, jakie są jego cele oraz kto jest jego największą konkurencją.

Przedstawicielka firmy Google podkreśla też, iż dobra firma SEO w żadnym razie nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, często dającą pierwsze efekty dopiero po kilku miesiącach działań.