Produkcja spotów reklamowych – jak przyciągnąć klienta?

Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których nadrzędnym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być prezentowane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej) czy też przed seansami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do sieci WWW trafionym pomysłem jest też udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, przed klipami na YouTube albo w charakterze treści promowanej na Facebooku. Mnóstwo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na promocję usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?

Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż pół minuty i podają treści w bardzo okrojonej formie, zatem przy ich produkcji istotne jest twórcze, nieszablonowe podejście do prezentowanego tematu. Ze względu na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach pojawiają się w przerwach między programami, ich autorzy konkurują ze sobą w wyścigu o przykucie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę odgrywa także właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.

Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców

Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (drony, stabilizatory obrazu, kamery tradycyjne i sportowe, lustrzanki cyfrowe), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – montażu, dźwięku czy korekty kolorów. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają również doświadczonych lektorów i aktorów. Fundamentem filmu reklamowego jest natomiast interesujący scenariusz przyciągający uwagę widzów, zaskakujący kreatywnością, a nieraz nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.